Persoonlijk, Professioneel, Prettig
Woongeluk, je gelukkig voelen in het huis waarin je woont in alle verschillende fases van je leven, dat is iets dat we allemaal willen. Een woning moet je passen als een handschoen. Of dat nu een klein of groot huis is, een appartement of een vrijstaande woning, luxe of eenvoudig, oud of nieuw, in een dorp of in het buitengebied, dat maakt niet uit. Gelukkig zijn of worden in het huis dat bij jou past, daar draait het om.
Vormgeving
Het beeldmerk is een combinatie van de onderkant van een klavertje vier en de bovenkant van een huis. Het klavertje 4 wordt al sinds de middeleeuwen beschouwd als een geluksbrenger. Of je het nu zelf vindt of het geschonken krijgt. De vier deelbladen staan voor: hoop, vertrouwen, liefde en geluk.
Ideeën achter het ontwerp
Het logo van makelaardij Klavertje Vier is een perfecte samensmelting van twee krachtige symbolen: een klavertje vier en een huis. Deze harmonieuze combinatie staat symbool voor de essentie van hun dienstverlening: het verwezenlijken van woongeluk voor gewaardeerde klanten.
Het Klavertje Vier, lang beschouwd als een geluksbrenger, vertegenwoordigt niet alleen geluk, maar ook voorspoed, welvaart en positieve energie. In het logo symboliseert het klavertje vier de belofte van welzijn en geluk in een nieuwe woning voor klanten. Of het nu gaat om hun eerste huis, een upgrade naar een grotere ruimte of het vinden van een gezellige thuis voor het gezin, Makelaardij Klavertje Vier streeft ernaar om hen dat gevoel van geluk te bieden dat alleen een droomhuis kan brengen.
Het tweede element in het logo is het gestileerde Huis, dat uiteraard staat voor het werkterrein als makelaars. De toewijding om mensen te helpen bij het vinden van een plek die ze ’thuis’ kunnen noemen, vormt de kern van de missie. Met zorgvuldigheid en expertise begeleiden ze de klanten door het complexe proces van kopen, verkopen of huren van een woning, met als doel om hen de meest bevredigende ervaring te bieden.
Font & Kleurgebruik
De kleurencombinatie van oranje en groen is zorgvuldig gekozen om de essentie van hun dienstverlening te versterken. Oranje, een levendige en enthousiaste kleur, vertegenwoordigt creativiteit, vreugde en vitaliteit. Het belichaamt ook vertrouwen en optimisme, eigenschappen die zij als makelaars inzetten om hun klanten te ondersteunen en hun vertrouwen te winnen. Het groen symboliseert groei, harmonie en vernieuwing – alles wat nodig is om een nieuw hoofdstuk te beginnen in een nieuwe woning.
Samengevoegd vormen het klavertje vier en het huis een uniek en krachtig symbool dat het centrale doel van het makelaarskantoor vertegenwoordigt: het vinden van het perfecte huis voor hun klanten, waar ze geluk en voorspoed kunnen ervaren en waar ze een leven vol warme herinneringen kunnen opbouwen.
Montserrat
De oude posters en borden in de traditionele wijk Montserrat in Buenos Aires inspireerden Julieta Ulanovsky om dit lettertype te ontwerpen en de schoonheid van stedelijke typografie te redden die ontstond in de eerste helft van de twintigste eeuw. Als stedelijke ontwikkeling die plek verandert, keert het nooit meer terug naar zijn oorspronkelijke vorm en verliest het voor altijd de ontwerpen die zo speciaal en uniek zijn. De letters die dit project inspireerden hebben werk, toewijding, zorg, kleur, contrast, licht en leven, dag en nacht! Dit zijn de types die de stad er zo mooi uit laten zien.